27.10.07

Ik had, hoewel ik best politiek geëngageerd ben, nog nooit van Arend Jan Boekestijn gehoord. Eigenlijk had ik dat liever zo gehouden. Maar in de hilarische cartoon van Jos Collignon vandaag waarin de bedreigde apensoort neocon en masse uit de boom valt, was rechtsonder en bijna onzichtbaar een heel klein neergestort neocon-aapje getekend dat Arend Jan moest voorstellen. Toen moest ik hem wel even googelen.

Op zijn blog schrijft Arend Jan onder meer vanuit IJsland:

"IJsland doet mij denken aan Finland. De suicide rate is er net zo hoog of hoger. In januari is het hier licht van 11 uur in de ochtend tot 15 uur in de middag. Lichtherapie draait hier overuren. Gelukkig worden er elk jaar tienmiljoen bomen geplant. Beetje global warming en alles komt hier voor de bakker".

Hè, heerlijk, zo'n optimist in de politiek. Hebben we echt nodig.